تاریخچه هاشور ابرو

تاریخچه هاشور ابرو

تاریخچه هاشور ابرو
اینکه برای اولین بار چه کسی و کجا اقدام به خالکوبی بر روی پوست کرده مشخص نیست ولی احتمال می رود خالکوبی یک کشف تصادفی بوده باشد. قدیمیترین نمونه های بدست آمده خالکوبی بر روی پوست اجساد مربوط به 5000 تا 10000 سال پیش در (ایتالیا-مصر-استرالیا و آسیا) بوده است.(تاریخچه هاشور ابرو)

روی اجساد مومیایی های مصری خالکوبی هایی یافت شده و به نظر می رسد که خالکوبی از مصر به کشورهای دیگر مانند ایران، یونان، عربستان، هند، چین و ژاپن رسیده است.(تاریخچه هاشور ابرو)

خالکوبی در ایران به ادوار بسیار قدیم تاریخی باز می‌گردد. تندیسه‌هایی در پازیریک و لرستان از دوره هخامنشیان یافت شده‌است که نشان خالکوبی بر بدنشان بوده‌است. مولوی در مثنوی معنوی، در ضمن داستان پهلوان قزوینی (شیر بی یال و دم) به عمل خالکوبی با عنوان کبودی زدن اشاره می‌کند. (تاریخچه هاشور ابرو)

زنان معمولاً برای زیباتر شدن اقدام به خالکوبی می‌کرده‌اند. گاه نیز به دلایل خرافی همچون افزون شدن مهر شوهر، سپید بختی و یا دورکردن چشم بد این عمل را انجام می‌داده‌اند. گاه نیز از خالکوبی به عنوان یک روش درمانی برای گلودرد (خالکوبی بر گلو). پهلوانان و شبه پهلوانان، معمولاً خال را بر بازو یا سینه و به نقش شیر و اژدها می‌کشیدند.(تاریخچه هاشور ابرو)

اطلاعات نویسنده

مدیریت

نظری موجود نیست

دیدگاه خود را بیان کنید.